Užívateľ: Neprihlásený
Kategórie produktov
Produktové rady
Hlavná strana / História firmy

Naša história

Aj keď sme na trhu od roku 1997, tvrdíme o sebe, že sme mladá a rýchlo sa rozvíjajúca firma. Náš tím je totiž zložený prevažne z mladých ľudí, ktorých priemerný vek sa pohybuje okolo 25 rokov. Ako postupne starneme, posilňujeme tím predovšetkým o absolventov so zdravým sebavedomím.

Udržiavaním mladého a sviežeho tímu dokážeme stále vymýšľať novo veci a ísť stále dopredu. Nechceme sa uspokojiť so zabehnutými postupmi a čakať, čo bude. Chceme tvoriť budúcnosť a meniť trh s repasovanou výpočtovou technikou.

Obdobie 1997 až 1998

Písal sa rok 1997, zakladateľ a súčasný CEO firmy nakúpil a obratom přeprodal prvý „montovanú“ PC zostavu s čiernobielym monitorom, ale namiesto vytúženého zisku skončil tento „obchod“ v strate. Nenechal sa ale odradiť a po pár mesiacoch nasledovali ďalšie, ale tentoraz úspešné, obchody. Nakupovanie sa už neobmedzovala len na jediný kus. Vtedy „frčali“ počítače s procesormi Intel 286, 386 a o farebných monitoroch si mohol nechať len zdať. Trh s použitými notebookmi prakticky neexistoval a repasovaná technika jednoducho „nebola“. Skvelých výsledkov sa mu však vtedy podarilo dosiahnuť predovšetkým vďaka odpredaji vyradené techniky z vtedajších PVT, kde sa ukrývala rad nedocenených pokladov vo forme ihličkových tlačiarní. Dopyt bola obrovská a fronty zákazníkov pred súkromným bytom sa neskracovala. S narastajúcim úspechom rástla potreba priestoru, a tak veci bežného denného užívania museli ustúpiť stranou a začal sa tvoriť improvizovaný sklad. Balkón panelového bytu tak bol zarovnaný stojany CRT monitorov, horné poschodie dvojposchodové postele poslúžilo skvele ako regál na monitory. V izbe i spálni boli všetky steny obložené stohy počítačov a obývacia izba so skleneným stolíkom sa premenil na improvizovanú predajňu a showroom.

Obdobie 1999 až 2002

Dodávatelia v tuzemsku nestačili dodávať, a preto sa zakladateľ vydal hľadať zaujímavý tovar do zahraničia. Rad bláznivých výletov po území súčasnej EÚ, ktoré absolvoval ešte ako neskúsený obchodník, sa sprvu javila ako nezmyselná. Čoskoro sa mu však podarilo realizovať prvý obchod s nemeckým partnerom. Nevyzretosť a neskúsenosť bola na prvý pohľad zrejmá, a preto musel terajší CEO prekonávať obrovskú nedôveru zahraničných obchodných partnerov. Obchody so zahraničím sa postupne rozbehli na plné obrátky. Celý vtedajší obchodný systém, alebo skôr „nesystém“ sa zdá z dnešného pohľadu až komický, ale skôr tak proste veci fungovali.

Rok 2003

Veľkým, avšak nevyhnutným, krokom bolo prenajatie cca 120 metrov štvorcových skladu v biednom stave a založenie spoločnosti (sro). Bol to ten správny okamih oprieť sa do podnikania naplno. Nastúpil prvý zamestnanec a nastal čas najať si ďalší sklad a kanceláriu.

Obdobie 2004 až 2009

Obdobie získavania skúseností, budovanie vzťahov, posilňovanie cash-flow a získavanie know-how, ktoré sme sa rozhodli ďalej prenášať na našich zákazníkov. Bol to skvelý štart do veľkého sveta businessu.

Rok 2010

V tomto roku už začal vznikať nový tím nadšených ľudí, tvoriacich zdravé jadro firmy. Spoločne sme sa pustili do budovania nového informačného systému. Vznikol tiež úplne nový e-shop so základnými užívateľskými funkciami. Boli sme veľmi malá firma, ktorú v našom odbore prakticky nikto nepoznal.

Rok 2011

Novo sprevádzkovaný informačný systém sme začali napájať na zákaznícku podporu a začali poskytovať naozaj kvalitný servis. Vo väčšom meradle sme spustili službu komisionálneho predaja pre dealerský predaj.

Rok 2012

Tento rok bol zlomový v celej histórii firmy. Zmenili sme stratégiu firmy a hlavným stredobodom nášho snaženia sa stal len a len zákazník. Od tohto okamihu začali obraty firmy dynamicky rásť.

Posilnili sme podporu predaja na obchodnej úrovni, čomu najviac pomohli nové dátové XML výstupy, automaticky generované PDF katalógy, cenníky a letáky. Všetko parametrické a prispôsobené pre dealerský predaj.

Rok 2013

Požiadavky rástli a priestory prestali vyhovovať. Pribudli ďalší členovia tímu a my sa ocitli na ďalšej križovatke. Logickým vyústením vtedy bolo sťahovanie v apríli roku 2013, ktoré bolo síce hektické, ale rozviazalo nám ruky a otvorilo nové možnosti. Mali sme už k dispozícii cca 1000 m2 plochy s vlastným parkoviskom a zázemím. Počet zamestnancov sa rozrástol na 10 a súčasný CEO sa stiahol z operatívy.

Rok 2014

Tento rok bol symbolom expanzie do zahraničia. Nemalé investície do budovania systému predaja na slovenskom nám ukázali nové možnosti a pomohli nám objaviť úplne nové cesty, ako zákazníkom skutočne pomáhať.

Naše portfólio služieb sme rozšírili o prenájom refurbished výpočtovej techniky, o ktorý je vždy obrovský záujem predovšetkým v čase konania volieb.

Ľudia v segmente repasovanej techniky už nás zaregistrovali a začali nás brať vážne. Stali sme sa silným hráčom, ktorý sa chce spolupodieľať na tvorbe trhu s repasovanou výpočtovou technikou.

Rok 2015

Sami sme vyvinuli úplne nový SW na testovanie počítačov, notebookov a batérií s cieľom zvýšiť kapacitu a poskytnúť zákazníkom ešte dôkladnejšie otestované tovaru. Vďaka novému systému prípravy tovar na predaj sa nám podarilo výrazne znížiť percento reklamácií a nesprávne odbavených zásielok.

Vďaka veľkému úsiliu pri rokovaní so zahraničnými partnermi sa nám podarilo významným spôsobom rozšíriť portfólio spoľahlivých dodávateľov repasované techniky. Od tohto okamihu sme schopní poskytovať zákazníkom naozaj kompletný sortiment repasovanej techniky Dell, a to prakticky nonstop, bez výpadku. V tomto mikro segmente sa stávame jednotkou na slovenskom trhu.

Od tohto roku sme sa zaviazali pravidelne prispievať na vybrané verejnoprospešné projekty s cieľom pomáhať tam, kde je to skutočne potrebné. O úspech sa totiž chceme deliť. Ako prvý sme podporili neziskovú organizáciu Šanca Olomouc ops, a to sumou 100 000 Kč, ktorá mierila na podporu dlhodobo onkologicky chorým deťom.

Rok 2016

Do sveta sme vypustili úplne nové garancie, ktoré majú dať našim zákazníkom signál, že sa na nás môžu spoľahnúť. Pri objednávke do 15:00 doručujeme hneď nasledujúci deň, reklamácie vybavujeme do 5tich dní, informácie na infolinke sú pre zákazníkov k dispozícii prakticky ihneď a poškodenej zásielky zákazníkovi nahrádzame automaticky a tiež prakticky ihneď.

E-shop sme doplnili o rad skvelých funkcií, ako sú blog plný nabitých informácií alebo pokročilé filtrovanie produktov napojené na pestrý konfigurátor.

Rok 2017

Toto obdobie sa stalo obdobím hľadania správnych riešení. Podaril sa nám vyladiť systém kvality produktov a zaistiť tak ponuku tovaru výhradne v kvalite A tak, aby sa zákazník pri objednávke nemusel obmedzovať filtrovaním podľa kvality. Nový systém nás stojí veľa energie a prostriedkov, ale zákazníci kvalitu oceňujú. Niektorým počítačom a notebookom dokonca dávame nový lak a meníme displeja za nové.

Pre partnerov v dealerskom programe sme pripravili nové funkcie ako sú rezervácie, katalógy, letáky, výpredaj a ďalšie.

Pre zlepšenie služieb novo umožňujeme dodanie tromi rôznymi prepravcovi. Zákazník si tak ľahko dokáže vybrať sebou preferovaného prepravcu.

V tomto roku sme tiež pripravili pre návštevníkov nášho webu veľa zaujímavého obsahu z oblasti repasované techniky. Chceme sa deliť o naše know-how, a preto sa do tvorby obsahu novo zapojil celý náš tím.

Naši posadnutosť spokojnosťou zákazníka sme podčiarkli posilnením nášho tímu infolinky a predĺžením záruky na viac ako 4 roky.

Rok 2018

Rok 2018 sa niesol v znamení ekonomickej konjunktúry, ktorá so sebou niesla zvýšené sebavedomie nielen firiem, ale aj domácností. Táto nálada nepriala toľko potrebnej opatrnosti v nakladaní s finančnými prostriedkami a firmy aj domácnosti veselo míňali a dávali prednosť nákupu techniky nové. Repasovaná technika ustúpila do ústrania. Tento hendikep sa nám podarilo kompenzovať zvýšením efektivity prevádzky a hľadaním úspor. Výsledkom bola stagnácia obratu oproti roku 2017. Je to prvýkrát od roku 2010, kedy náš obrat nerástol o desiatky percent. V súčte však možné toto obdobie hodnotiť pozitívne, pretože týmto mierne vzrástol podiel firmy Technimax na trhu s repasovanou technikou, pretože celkovo trh s repasovanou technikou ľahko prepadol.

Aj keď výška obratu oproti roku 2017 stagnovala, EBITDA, teda zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov, stúpol. Je to dôkazom poctivosti našej práce. Nie sme len priemernú firmou, ktorá nakupuje a predáva. Stávame sa technologickou spoločnosťou so silným know-how, ktoré pretavuje do špičkových služieb. Za tento vysoký štandard si zákazníci radi priplatia.

V júni sme sa presťahovali do nových priestorov, ktoré sú konečne v majetku firmy a môžeme sa teda plne sústrediť na budovanie zázemia, teda zlepšenie vnútrofiremných procesov, čo má mať za následok ešte vyššiu kvalitu dodávaného tovaru a služieb, ešte rýchlejšie dodanie, servis a kvalitnejšie podporu. Sťahovanie prevádzky sa nám podarilo zvládnuť behom jediného víkendu, a preto nedošlo ani k najmenšiemu výpadku v dodávkach tovarov a služieb. Stálo nás to veľa energie a síl, ale pretože chceme byť spoľahlivým partnerom našich zákazníkov, makali sme naozaj poctivo.

V septembri sme oslávili 15 rokov pôsobenia firmy Technimax na trhu.

Neustále sa opakujúce otázky na kvality A, A-, B+ atď. sme sa rozhodli vyriešiť jedinou možnou kvalitou, a to A+ (už v roku 2017). Aby mal zákazník úplnú istotu v kvalite objednávaného tovaru a nekupoval „mačku vo vreci“, definovali sme presne garancie kvality pre všetky typy dodávané techniky. Táto sada dokumentov nás zaväzuje k úplne presným kvalitatívnym vlastnostiam, ktoré musí každý kus dodávanej techniky spĺňať. Tento nový záväzok znížil vratkovost pod 1 % (koľko tovar sa nám vráti od zákazníkov späť). Zjednodušene povedané, len každý stý zákazník nám vráti tovar späť (započítavame sem aj prípady, keď je tovar v poriadku, len zákazník zvolí nevhodné zariadenie pre dané použitie).

Pevné disky sú nejporuchovější častí počítačov a notebookov. Spustili sme v rámci kontroly tovaru aj detailné testovanie pevných diskov, čím vyradíme aj niektoré disky, ktoré sa tvária ako v poriadku, ale ich dĺžka užívania prekračuje naše povolené limity, a my ich preventívne nahradzujeme novými. Cieľom tohto projektu bolo znížiť reklamovanosť pevných diskov, čo sa podarilo. Počet reklamácií pevných diskov klesol medziročne o viac ako 38 %.

Pre zvýšenie zákazníckej spokojnosti sme spustili zadávanie reklamácií online. Stačí sa prihlásiť na webe a vyplniť výrobné číslo. Systém zákazníkovi zobrazí konfiguráciu v čase predaja, cenu a platnosť záruky. Vyplnením popisu závady možno v priebehu pár sekúnd založiť reklamáciu. Žiadne zložité vypisovanie papierových formulárov.

Na prelome roka sme spustili v našich podmienkach úplne nevídanú službu „garancie vybavenia reklamácie do druhého dňa“, ktorú sme zaviedli v našom odbore ako jediní. Sme si istí, že nás bude konkurencia kopírovať, ale my radi posúvame trh a meníme svet k lepšiemu. Preto vyzývame aj ostatné dodávateľa repasované techniky, aby sa k nám s touto službou pripojili.

Dobré ekonomické výsledky nám umožňujú dodržať sľub a odovzdávať 2 % zisku na neziskové projekty, ktoré pomáhajú všade tam, kde je potreba.

Rok 2018 hodnotíme ako veľmi prínosný. Ako sa hovorí: „Žiadny strom nerastie do neba“ a my sme sa naučili strašne veľa vecí. Sme teraz múdrejší, silnejší a pripravení čeliť ďalším výzvam.

A čo ďalej?

Nechajte sa prekvapiť, máme toho pripraveného ešte naozaj veľa :)

historie firmy – graf

Chcete sa stať súčasťou nášho tímu a mať účasť na ďalšom smerovaní a vývoji firmy? Môžete to urobiť dvoma spôsobmi – buď sa pozrieť na voľné pozície a zaslať nám svoj životopis, alebo sa zaregistrovať a stať sa našim obchodným partnerom či zákazníkom. Tak ako tak budete mať vplyv na našu budúcnosť.

Pridať sa do tímu Stať sa partnerom / zákazníkom

Tento web používa súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.