FAQ – Často kladené otázky

Máte otázku a chcete rýchlo odpoveď? Môžete nám zavolať alebo napísať. Garantujeme rýchlu odpoveď. Môžete tiež nájsť odpoveď medzi často kladenými otázkami. Na uvedených konkrétnych príkladoch tak môžete spoznať všeobecne platné reakcie, ktorých sa od nás dočkáte.

Technické otázky na tovar
1. Práve mi od vás prišiel Latitude E6430 a OptiPlex 790 USFF, ale ani na jednom z nich nevidím COA štítok. Kde štítky nájdem?

Väčšina novších strojov už obsahuje digitálnu licenciu, takže fyzický štítok s aktivačným kódom na nich nenájdete. Pri starších notebookoch sa štítky obvykle nachádzajú pod batériou, skúste teda z vypnutého notebooku batériu vybrať a pozrieť sa pod ňu. Počítače Dell OptiPlexprevedení USFF majú v zadnej hornej časti plastové pútko. Keď za neho potiahnete smerom od počítača, vysunie sa malá karta, na ktorej môže byť štítok nalepený.


2. Pridal som si do počítača OptiPlex 9020 pamäte RAM vyššej rýchlosti, ale nefungujú. Čo mám urobiť?

Moduly operačnej pamäte musia byť kompatibilné so základnou doskou počítača, chipsetom, a pokiaľ je ich viac, tak aj so sebou vzájomne. Najistejším riešením je objednať si rozšírenie operačnej pamäte priamo od nás pri kúpe počítača. Funkčnosť a kompatibilita celej sady pamätí bude zaručená.


3. Chcel by som kúpiť notebook Latitude E7450, ale s väčšou pamäťou a diskom. Koľko by to stálo?

Pri každom podporovanom produkte nájdete konfigurátor, v ktorom si môžete prikúpiť rozšírenie operačnej pamäte, výmenu pevného disku, predĺženie záruky a mnoho ďalších užitočných rozšírení. Cenu každej prikúpenej položky vidíte hneď vedľa v pravom stĺpci a ihneď po vybraní sa vám taktiež prepočíta celková cena objednávky.


4. Máte notebook Latitude E6540 alebo E7270 s podsvietenou klávesnicou?

Notebooky Dell Latitude bežne podsvietené klávesnice nemávajú. U vybraných modelov ponúkame možnosť podsvietenú klávesnicu dokúpiť cez konfigurátor, ale pokiaľ túto možnosť nenachádzate, potom podsvietené klávesnice nemáme. Pokiaľ si nie ste istí, kontaktujte nás na našej infolinke.


5. Má Latitude E5570 už predinštalovaný Windows?

Pri každom počítači a notebooku nájdete v spodnej časti v záložke parametrov položku „Predinštalovanie OS“, ktorej hodnota je buď „áno“ alebo „nie“. Bežne je už všade predinštalovaný Windows 10. Systém je automaticky aktivovaný digitálnou licenciou alebo kódom product key, ktorý bol stroju pridelený pri prvom predaji. Doplnenie o MAR licenciu si môžete stále prikúpiť cez náš konfigurátor. Viac informácií o predinštalovaní a používaných licenciách sa dočítate na našom blogu.


6. Kúpil som u vás repasovaný notebook s licenciou Windows 10, ale ukradli mi ho. Keď si od vás kúpim nový notebook, budem môcť použiť predchádzajúcu licenciu?

Je nám ľúto, ale licencia sa viaže na konkrétny stroj a nie je prenositeľná. S novým notebookom bude teda potrebné zaobstarať aj novú licenciu.


7. Sú notebooky Latitude E5470 v dobrom stave?

Tovar je repasovaný, takže s možnosťou výskytu drobných škrabancov a odrenín je potrebné počítať. Napriek tomu však na našom blogu presne definujeme a garantujeme kvalitu A+, v ktorej všetky predávané stroje sú. Našej technike veríme natoľko, že k nej ponúkame možnosť rozšírenia záruky až na 49 mesiacov. Ich stav si pred kúpou môžete skontrolovať a sami otestovať u nás na predajni, prípadne môžete zakúpený tovar do 30 dní vrátiť bez udania dôvodu. Predávať tovar v prvotriednom stave je našou prioritou. Pokiaľ budete mať záujem, kontaktujte nás, konkrétny kus vám nafotíme,


8. V akom stave bude SSD disk, ktorý od vás prikúpim cez konfigurátor?

SSD disky, ktoré ponúkame cez konfigurátor, sú úplne nové, alebo už predtým používané a testované, podľa toho, ako je to napísané priamo v názve položky. Presné typové označenie potom nájdete v detailnom popise konfiguračnej položky, na ktorý sa dostanete cez symbol otáznika priamo v konfigurátore. Viac informácií o dodávaných SSD nájdete na našom blogu.


9. Prišiel mi notebook s veľkou batériou, ktorá prečnieva cez zadnú hranu notebooku. Na fotkách to tak nie je, nepomýlili ste sa náhodou?

Batérie k notebookom Dell Latitude môžu byť trojčlánkové, šesťčlánkové, alebo deväťčlánkové. Pre malé 12,5'' notebooky sú bežné trojčlánkové batérie, ktoré pekne zapadajú do šasi notebooku. Dostupné sú však aj šesťčlánkové s vyššou kapacitou, ktoré sú väčšie a zo zadnej časti notebooku vyčnievajú. Podobne je to pri väčších 14'' a 15,6'' variantách, kde sa do tela cele schovajú šesťčlánkové batérie, ale pre dlhšiu výdrž je možné zvoliť aj prečnievajúce deväťčlánkové. V objednanom notebooku, ktorý od nás obdržíte, môže byť menší alebo väčší typ batérie, a to podľa vašej požiadavky na dĺžku výdrže (cez konfigurátor) alebo podľa aktuálnych skladových zásob. Pokiaľ vyžadujete fyzicky menšiu batériu, ktorá úplne zapadne do tela notebooku, pripíšte prosím túto požiadavku do poznámky k objednávke. Každému vyhovuje niečo iné, niekto volí radšej menšiu batériu pre ľahší a menší notebook, zatiaľ čo iný uprednostní rozmernejšiu batériu s dlhšou výdržou. Obe riešenia sú však možné a plne funkčné, nejde o omyl.


10. Nie ste si istí významom špecifických IT pojmov a skratiek? Vyskúšajte náš slovník pojmov.

Sú pre vás odborné IT výrazy na našom webe veľkou neznámou? Nevadí. Pripravili sme pre vás slovník pojmov, kde sú výrazy a skratky vysvetlené. A pokiaľ si stále nie ste istí, kontaktujte nás na našej infolinke.


Dostupnosť tovaru
1. Budete ešte niekedy mať notebooky Latitude E6420?

Ak už neponúkame tovar, ktorý sme mali v niekoľkých minulých mesiacoch, je veľmi pravdepodobné, že sa iba vypredali momentálne skladové zásoby, ale v budúcnosti tovar ešte bude. Konkrétne E6420 už ale naskladňovať nebudeme. Nahrádzajú ich stroje Latitude E6430 a E6440.


2. Nemáte náhodou ešte jeden Latitude E6230? Na e-shope ho nevidím, ale keby ste ho náhodou mali niekde na sklade, bol by som rád.

Ak pri tovare nemáme na našom e-shope uvedenú dostupnosť skladom, potom tovar naozaj nemáme. Za opýtanie nič nedáte, ale vedzte, že všetko, čo ponúkame na predaj, nájdete na našom e-shope.


3. Ste schopní zohnať 10 tlačiarní HP LaserJet M4345?

Na vyžiadanie sme obvykle schopní zohnať požadovaný špecifický tovar vo väčšom množstve, ale je na to potrebný individuálny dohovor. Konkrétnu požiadavku prosím napíšte na info@technimax.sk.


4. Potreboval by som pre školu 40 rovnakých počítačov typu OptiPlex 7040. Máte ich toľko?

Pri každom produkte môžete vidieť, koľko kusov máme približne skladom, napríklad viac ako 20 ks, viac ako 50 ks,… Ak je pri položke „skladová dostupnosť“ uvedené iba „1 až 5“, môže to značiť dve možnosti – buď máme skladom menej ako 5 kusov, alebo sa jedná o nový tovar, ktorého skladová dostupnosť ešte nebola aktualizovaná. Aktualizáciu počtu kusov je možné v takom prípade očakávať v najbližších hodinách. Potrebujete viac kusov, než je momentálne skladom? Kontaktujte nás.


5. Vyhliadol som si u vás pekný 24'' LCD monitor, ale teraz už ho na webe nevidím. Aká bola prosím jeho cena?

Cenu položiek, ktoré už nemáme na sklade, vám na vyžiadanie môžeme oznámiť, ale je potrebné upozorniť, že aj keď rovnaký druh tovaru niekedy nabudúce naskladníme, môže byť predávaný za cenu mierne odlišnú. Všetko záleží na podmienkach nákupu a ďalších interných faktoroch.


6. Chcel by som si objednať počítač OptiPlex ak tomu ešte lištu s reproduktormi pre monitor Dell. Monitor som kúpil u iného dodávateľa, ktorý toto príslušenstvo nemá na sklade. Lištu s reproduktormi u vás vidím len v konfigurátore pri monitoroch, ale samostatne som ju u vás nenašiel. Prečo ju u vás nie je možné objednať samostatne?

Áno, toto značkové príslušenstvo skutočne samostatne nepredávame. Tento typ príslušenstva je na trhu k dispozícii v obmedzenej miere a je veľmi ťažké zaistiť, aby sme ho pre vás mali stále k dispozícii. Našim cieľom nie je na týchto produktoch zarábať, ale poskytnúť vám komplexné riešenie bez kompromisov. Navrhujeme pre vás dodávku ako celok, teda komplet vrátane značkového príslušenstva, čo považujeme na úrovni značkovej repasovanej techniky ako mimoriadnu službu, v SR do značnej miery unikátnu. Ak ste však u nás predtým zakúpili monitor, povedzte nám prosím jeho výrobné číslo. Výrobným číslom nemyslíme service tag pridelený výrobcom, ale číslo, ktoré nájdete na našom bezpečnostnom VOID štítku spolu s katalógovým označením. Informáciu preveríme a určite nájdeme spoločne nejaké riešenie ohľadom dodávky reproduktorov Dell.


Objednávky a ich vybavenie
1. Vidím, že moja objednávka je už vybavená, ale spomenul som si, že by som ju chcel ešte upraviť. Môžem?

Objednávku, ktorú sme ešte neexpedovali, môžeme upraviť podľa požiadaviek zákazníka, a to približne do 14.30 hod. Potom už nemusíme úpravy objednávky stihnúť pred príchodom prepravcu a odvezením zásielky.


2. Práve vytváram objednávku a chcel by som si počítač osobne vyzdvihnúť. Kde máte odberné miesta?

Objednávku si môžete vyzdvihnúť na našej predajni v Rapotíne v Česku. Odberné miesta na Slovensku ani nikde inde v súčasnosti nemáme. Pokiaľ máte obavu, že vám tovar nebude vyhovovať, nie je to na mieste. Všetok zakúpený tovar môžete bez udania dôvodu vrátiť v lehote 30tich dní, čo platí aj pre firemných zákazníkov.


3. Odoslal som objednávku, ale následne som si všimol, že som v nej urobil chybu. Mám ju poslať znova alebo ju upravíte?

Pokiaľ ste si chyby všimli ihneď po odoslaní, môžete objednávku poslať znova a do poznámky k nej napísať, že predchádzajúca objednávka bola chybná a rušíte ju. Ak ste na chybu prišli až neskôr, zavolajte nám prosím na číslo 901 777 277 a dohodnite sa individuálne s naším predajcom. Objednávku spoločne upravíme.


4. Poslali ste mi zálohovú faktúru, ale nevidím na nej rozpísanú DPH. Ste platcami DPH?

Áno, DPH odvádzame. Na zálohovej faktúre je iba celková čiastka, podrobnejšie rozpísaný rozpočet DPH nájdete až na finálnej faktúre, ktorú dostanete po zaplatení tovaru.


5. Môžete mi zariadiť dílerský účet? Potreboval by som naň objednať ešte dnes.

Áno, pokiaľ budete nakupovať za účelom ďalšieho predaja na firmu a uvediete svoje IČO a IČ DPH, môžeme vám dílerský účet ihneď založiť. Pre rýchlejšie vybavenie žiadosti nám po jej odoslaní zavolajte.


6. Do kedy musím najneskôr objednať, aby mi monitor prišiel do piatku?

Pokiaľ objednáte v pracovný deň do 15:00 prepravcom GLS, garantujeme dodanie do dvoch pracovných dní. Pokiaľ objednáte v pracovný deň po 15:00, tovar dorazí o deň neskôr.


7. Chystám sa objednať Precision 7520, ale tá cena je príliš vysoká. Nešlo by z nej ešte pár stoviek ubrať? Potom by som ho určite zobral.

Ceny sú nastavené podľa našich vnútorných noriem ao ich úprave môže rozhodnúť len vedúci, nie predajcovia. Obvykle sme schopní ponúknuť zľavu až pri odbere väčšieho počtu kusov.


8. Odkúpite môj starý počítač? Dostanem zľavu na nákup repasovaného počítača, ak vám zašlem svoj starý?

Odpoveď na obe otázky je záporná. Staré počítače ani komponenty od jednotlivcov nevykupujeme. Špecializujeme sa na značku Dell a vďaka veľkému objemu tovaru od veľkododávateľov disponujeme dostatočnou zásobou kompatibilných náhradných dielov.


9. Máte tu pekný server PowerEdge R730, ale je dosť drahý. Mohli by sme ho kúpiť na splátky?

Splátkový predaj v súčasnej dobe neponúkame. Môžeme vám vyjsť v ústrety tým, že vybraný produkt rezervujeme na vaše meno, aby ho niekto iný nekúpil skôr, ako obstaráte potrebné financie. Maximálna dĺžka rezervácie je jeden týždeň.


10. Chcel by som kúpiť Precision T3620, ale mám svoje pevné disky a pamäte RAM zo starého počítača, takže ich nepotrebujem. Môžete HDD a RAM z objednávaného počítača vybrať a predať mi ho so zľavou?

Nie. Pri objednávke môžete do poznámky pripísať konkrétne požiadavky, napríklad že v počítači nechcete pôvodnú operačnú pamäť, avšak cena zostane rovnaká. Vylepšenie zostavy je možné nastaviť pri produkte v záložke „Konfigurácia“, kde sa vám prepočíta aj koncová cena. Ďalšie špecifickejšie úpravy mimo možností v konfigurátore neponúkame.


11. Objednal som si zlý notebook, môžem ho vrátiť? Objednal by som iný.

Áno, zakúpený tovar u nás môžete vrátiť po dobu 30 dní od nákupu. My vám následne vypíšeme dobropis a vrátime peniaze. Tovar prosím zašlite späť k nám s vyplneným reklamačným protokolom, na ktorom uveďte, že vám zakúpený kus nevyhovoval. To platí aj pre firemných zákazníkov.


12. Chcel by som si u vás objednať repas notebook, aké metódy platieb mi môžete ponúknuť?

Platbu môžete vykonať niekoľkými spôsobmi, hotovosťou priamo na predajni, dobierkou (s príplatkom 1 € bez DPH), kartou online, zálohovou faktúrou av prípade, že ste registrovaný obchodník s rámcovou zmluvou, môžete zaplatiť prevodným príkazom so splatnosťou 7 dní.


13. Akú si určujete cenu za dopravu a kedy dostanem dopravu zadarmo?

Cena za doručenie na vašu adresu je za celú objednávku iba 6 € bez DPH, je konečná a obsahuje už cenu za balné a štandardné poistenie. Nič ďalšie nepriplácate (mimo platby dobierkou, kde je doplatok 1 € bez DPH). Pri objednávke nad 500 € bez DPH je prepravné aj dobierkové zadarmo. Podrobné informácie o preprave nájdete na samostatnej stránke.


Kamenná predajňa a osobné vyzdvihnutie
1. Máte kamenný obchod, kam by som si mohol prísť vybrať?

Áno, ale nie na Slovensku. Naša predajňa sa nachádza v Rapotíne v Česku. Radi vás tu uvítame a poradíme vám pri výbere repasovanej výpočtovej techniky. Konkrétny kus, o ktorý máte záujem, si tu môžete nezáväzne pozrieť. Upozorňujeme však, že väčšina tovaru nie je pripravená na okamžitý odber a je potrebné objednať ho vopred pred vyzdvihnutím.


2. Kedy najskôr sa môžem zastaviť k vám na predajňu?

Prevádzková doba je každý všedný deň od 8:00 do 16:30. Počas tejto doby sme vám k dispozícii na predajni, ale aj telefóne, e-mailu aj online chatu.


Reklamácia tovaru a pozáručné opravy
1. Asi pol roka po zakúpení mi skolaboval operačný systém na repas notebooku, ktorý bol od vás predinštalovaný. K notebooku som nedostal inštalačné médium, ako mám problém riešiť?

OS Windows je voľne na stiahnutie na webe spoločnosti Microsoft. Nájdete tam aj nástroj na vytvorenie inštalačného flash disku. Všetko je veľmi dobre popísané a procesom vás vždy prevedie jednoduchý sprievodca, takže inštaláciu zvládne aj bežný používateľ. Viac o stiahnutí a inštalácii Windows na našom blogu.


2. Posielam vám na reklamáciu OptiPlex 7010, závada bude najskôr v pamäti RAM. Hlavne prosím opatrne na pevný disk, mám tam dôležité dáta.

Pokiaľ viete, že závada sa netýka pevného disku, môžete ho vybrať, nechať v bezpečí doma a PC zaslať na reklamáciu bez HDD. Dáta odporúčame zálohovať ako pred odosielaním na reklamáciu, tak aj pravidelne pri bežnom používaní. O ich dôvernosť sa u nás nemusíte obávať, počas opráv s vašimi dátami nijako nepracujeme.


3. Opravíte mi OptiPlex 3020 na počkanie, keď vám ho prinesiem na predajňu?

Vopred nie sme schopní povedať, ako dlho bude oprava trvať, záleží vždy na konkrétnom probléme. Aby sme mali čas na diagnostiku a riešenie poruchy, je lepšie nám počítač poslať alebo priviesť a my vás budeme kontaktovať, akonáhle bude záležitosť vybavená. Pokiaľ ale na tomto riešení budete trvať, môžete si na vybavenie opravy počkať. Táto služba je zadarmo a je k nej aj malé občerstvenie počas čakania.


4. Prestal mi fungovať OptiPlex 7020, ale v záruke už nie je. Môžem vám ho poslať na opravu?

Áno, na produkty, ktoré u nás boli zakúpené, ponúkame aj pozáručný servis. V takom prípade si za opravu účtujeme iba cenu náhradného dielu. Servisná práca je zadarmo.


5. Za posledné roky som od vás kupoval viac počítačov a jeden z nich sa mi teraz pokazil. Môžete mi zistiť, či je ešte v záruke?

Každý kus výpočtovej techniky od nás má na sebe nalepený strieborný VOID štítok s čiarovými kódmi. Jeho odlepením zaniká nárok na uplatnenie záruky. Na rovnakom štítku nájdete aj výrobné číslo produktu. To môžete po prihlásení na našom webe zadať do modulu reklamácií online, kde sa vám informácie o dĺžke záruky zobrazia. Pokiaľ u nás účet založený nemáte, môžete nám výrobné číslo poslať na email a my vám dĺžku záruky dohľadáme.


6. Keď si do repasovaného notebooku, ktorý som u vás pred mesiacom kupoval, dám SSD disk, prídem touto úpravou o záruku?

Nie, otvorením počítača a výmenou komponentov u nás záruku nestrácate. Naďalej však platí, že sa záruka vzťahuje len na HW zakúpený od nás. Pokiaľ si napríklad v notebooku vymeníte pevný disk za nový, ktorý vám po chvíli prestane fungovať, nebudeme vám môcť tento nový rozbitý disk vyreklamovať. Ak však do počítača potom znova vrátite pôvodný disk od nás a aj ten prestane pracovať, potom prebehne reklamácia bez problémov.


7. Zakúpený repasovaný počítač prestal fungovať. Máme na ňom firemné účtovníctvo a potrebujeme spracovávať mzdy. Keď vám počítač pošleme, kedy ho budeme mať opravený? Čakať mesiac, ako ukladá zákon, nemôžeme!

Áno, to je pochopiteľné, a preto garantujeme vybavenie všetkých reklamácií do druhého pracovného dňa. Na nás sa môžete spoľahnúť.