FAQ – Často kladené otázky

Máte otázku a chcete rýchlo odpoveď? Môžete nám zavolať alebo napísať. Garantujeme rýchlu odpoveď. Môžete tiež nájsť odpoveď medzi často kladenými otázkami. Na uvedených konkrétnych príkladoch tak môžete spoznať všeobecne platné reakcie, ktorých sa od nás dočkáte.

Technické otázky na tovar
1. Môžem na zostave AIO vymeniť monitor za väčší?

Áno, držiak je konštruovaný na LCD monitory so štandardom VESA 100 mm s uhlopriečkou 15" až 24". Prepínačom na stojane nastavíte len požadovanú veľkosť.


2. Pridal som si do počítača OptiPlex 780 pamäte RAM vyššej rýchlosti, ale nefungujú. Čo mám robiť?

Moduly operačnej pamäte musia byť kompatibilné so základnou doskou počítača, chipsetom, a ak je ich viac, tak aj so sebou vzájomne. Najistejším riešením je objednať si rozšírenie operačnej pamäte priamo od nás pri kúpe počítača. Funkčnosť a kompatibilita celej sady pamätí bude zaručená.


3. Chcel by som kúpiť notebook Latitude E6420, ale s väčšou pamäťou a diskom. Koľko by to stálo?

Pri každom podporovaného produktu nájdete konfigurátor, v ktorom si môžete prikúpiť rozšírenie operačnej pamäte, výmenu pevného disku, predĺženie záruky a mnoho ďalších užitočných rozšírení. Cenu každej prikúpenia položky vidíte hneď vedľa v pravom stĺpci a ihneď po vybraní sa vám tiež prepočíta celková cena objednávky.


4. Máte notebook Latitude E6420 alebo E6430 s podsvietenou klávesnicou?

Notebooky Dell Latitude bežne podsvietenej klávesnice nemávajú. Pri vybraných modeloch ponúkame možnosť podsvietenú klávesnicu dokúpiť cez konfigurátor, ale ak túto možnosť nenachádzate, potom podsvietené klávesnice nemáme. Ak si nie ste istí, kontaktujte nás na našej infolinke.


5. Má Latitude E6520 již predinštalovaný Windows?

Pri každom počítači a notebooku nájdete v spodnej časti v záložke parametrov položku „Predinštalácia OS“, ktorej hodnota je buď „áno“ alebo „nie“. Ešte ľahšie to spoznáte hneď z názvu produktu – pokiaľ je v ňom uvedené „COA štítok“, systém nie je predinštalovaný. Pokiaľ je v názve „licencie Windows“, potom je operačný systém už predinštalovaný.


6. Čo znamená „COA štítok Windows“ v názve počítača?

Na počítači je nalepený COA štítok s verziou operačného systému as produktovým kľúčom. Tento značí, aký systém bol na stroji pôvodne používaný a pod akou licenciou. Obvykle je možné nainštalovať si operačný systém v rovnakej verzii a aktivovať ho kľúčom zo štítku, avšak to už záleží len na vás a sami si musíte zaobstarať aj potrebnú verziu systému. My doporučujeme zakúpiť počítač priamo s licenciou a predinštaláciou, alebo si u stroja s COA štítkom prikúpiť licenciu s predinštaláciou skrze náš konfigurátor.


7. Čo znamená „el. kľúč Windows 10 PRO“?

Skratka značí, že elektronický aktivačný kľúč pre Windows 10 Professional je už z výroby zapísaný v BIOSe počítača či notebooku. Nenájdeme ho na fyzickom COA štítku, ako sme boli zvyknutí u predchádzajúcich verzií. Po stránke licencovania sa však nič nemení – stroj od nás zakupujete bez operačného systému a pre plnohodnotne licencovaný a predinštalovaný OS je potreba prikúpiť doplnení o licenciu z nášho konfigurátora. Viac informácií na našom blogu.


8. Práve mi od vás prišiel Latitude E6430 a OptiPlex 790 USFF, ale ani na jednom z nich nevidím COA štítok, hoci by mal byť na oboch. Kde štítky nájdem?

U notebookov so štítkami zvyčajne nachádzajú pod batériou, skúste teda z vypnutého notebooku batériu vybrať a pozrieť sa pod ňu. Počítače Dell OptiPlexprevedení USFF majú v zadnej hornej časti plastové pútko. Keď zaň potiahnete smerom od počítača, vysunie sa malá karta, na ktorej je štítok nalepený.


9. Kúpil som u vás refurbished notebook s licenciou na Windows 7, ale ukradli mi ho. Keď si od vás kúpim nový notebook, budem moc použiť predchádzajúce licenciu?

Je nám ľúto, ale licencie sa viaže na konkrétny stroj, na ktorý pri inštalácii tiež lepíme nový licenčný štítok. S novým notebookom bude teda potrebné zakúpiť i novú licenciu.


10. Sú notebooky Latitude E6420 v dobrom stave?

Tovar je refurbished, takže s možnosťou výskytu drobných škrabancov a odrenín je potrebné počítať. Avšak stroje čistíme, testujeme a veríme im natoľko, že k nim ponúkame možnosť rozšírenia záruky až na 37 mesiacov. Ich stav si pred kúpou môžete skontrolovať a sami otestovať u nás na predajni, prípadne môžete zakúpený tovar do 14 dní vrátiť bez udania dôvodu. Predávať tovar v dobrom stave je našou prioritou. Ak budete mať záujem, kontaktujte nás, konkrétny kus vám nafotíme.


11. V akom stave bude SSD disk, ktorý od vás prikúpime cez konfigurátor?

SSD disky, ktoré ponúkame cez konfigurátor, sú úplne nové, neopotřebené. Ich značka je uvedená priamo v názve položky. Presné typové označenie potom nájdete v detailnom popise konfiguračnej položky, na ktorý sa dostanete cez symbol otáznika priamo v konfigurátore. Viac informácií o dodáva