Vrátenie tovaru
Stále starostlivo sledujeme našu kvalitu služieb. Jedným zo zdrojov spätnej väzby sú tiež recenzie zákazníkov na portáli heureka.cz (na heureka.sk zbierame recenzie ešte len krátko). Čas od času sa tu objavia extrémne negatívne recenzie, ktoré bohužiaľ (alebo asi našťastie) nie sú podložené faktmi a sú ovplyvnené „postrannými úmyslami“ zákazníka. Toto nás priviedlo na myšlienku vyhodnotiť spokojnosť zákazníkov z hľadiska vratkovosti. Teda akú časť tovaru zákazníci vrátia. Pri obchodoch s módou sa vratkovost pohybuje aj nad 50 %. U bežných obchodov s elektronikou sú priemery v jednotkách percent, teda zo 100 ks predaných za určité obdobie zákazníci vrátia medzi 1 až 10timi kusmi.
Hodnotenie na Heureke k 31.10.2018
Analyzovali sme naše dáta a za rok 2018 sa u nás vratkovost pohybuje na úrovni jedného percenta. Za posledné 2 mesiace je presná hodnota 0,916 %, teda na 100 predaných kusoch sa nám vráti menej ako 1 kus. Tento výsledok považujeme za skvelý, najmä ak vezmeme do úvahy, že viac ako polovica vratiek (58 %) je vrátený tovar, u ktorého si zákazník zvolil nesprávny typ/model a stroj sme len vymenili za iný
Túto problematiku, rovnako ako ďalšie aspekty zákazníckej spokojnosti, budeme naďalej sledovať a vyhodnocovať. Pokiaľ máte námet na zlepšenie alebo sťažnosť, kontaktujte prosím našu infolinku, alebo nášho firemného ombudsmana, ktorý záležitosť preverí úplne nezávisle.
Ako veľká vratkovost je vo vašom businesse? Podeľte sa s nami na facebooku.
Záverom ešte doplňme, že vratka, teda dobropis vráteného tovaru, pre nás nie je nepríjemná záležitosť – ak nás potrebujete v tejto záležitosti kontaktovať, nemajte obavy. Ako pán Berka, tak pán Seidl, ktorí vás obsluhujú, nie sú platení za objem predaného tovaru, ale za vašu spokojnosť. Je v ich záujme vašu prípadnú nespokojnosť riešiť, aj keď chcete tovar vrátiť. Môžete tak urobiť bez udania dôvodu do 14 dní od nákupu.