Predĺženie záruky - má to zmysel?
Záruka je často diskutovaná téma, a pretože sa o nej so zákazníkmi často bavíme, rozhodli sme sa s vami získané informácie zdieľať. Myslím, že nie je na škodu si prehľad rozšíriť o nové obzory a urobiť si vlastný názor.
Cena záruky
Záruka u repasov sa pohybuje na trhu medzi 1 a 2 rokmi. U väčšiny predajcov možno predĺžiť na 3 až 4 roky. Ceny za predĺženie záruky sa rôznia podľa typu tovaru. Niektorí predajcovia majú 2-ročnú záruku v cene tovaru. U nového tovaru Dell (vyššej kategórie produktov) je NBD záruka v cene tovaru. Nutné ale podotknúť, že tovar s touto službou je výrazne drahšie. Pre zodpovedný a výhodný nákup je potreba ale vyberať nielen podľa ceny, ale aj s ohľadom na parametre služby, ktorú za ňu dostaneme.
Parametre záruky
Nie je záruka ako záruka. Zákon udáva povinnosť vybaviť reklamáciu do 30tich dní a v prípade výmeny požaduje po predajci, aby tovar menil za kus rovnaký, alebo lepšie. V praxi to často znamená, že dostanete iný model s odlišnou výbavou, je teda potrebné vykonávať reinštaláciu alebo riešiť ovládače. Ďalej býva potreba aktualizovať nastavenia nového HW. V lepšom prípade to pre zákazníka znamená ďalšiu prácu navyše. Ak to nezvládne užívateľ sám, musí platiť IT špecialistu a tým sa riešenia reklamácie zbytočne predraží.
Väčšina predajcov dnes vybavuje reklamáciu rýchlejšie, ale negarantuje termín vybavenia, iba predpovedá, napríklad, že „86% reklamácií vybavíme do týždňa“. Niektorí predajcovia vám budú chytro garantovať záruku do 5tich dní, ale ľstivo doplní, že do 5tich dní sa začnú reklamáciou zaoberať. Čo to pre zákazníka znamená? Kedy vlastne bude reklamácia vybavená? No, na 100 % nevieme.
Výrobca Dell má záruku NBD, teda next business day, kedy garantuje vybavenie reklamácie nasledujúci pracovný deň. Existuje tu však veľa výnimiek. Jednou z nich je dostupnosť náhradného dielu v SR. Ďalej záleží na geografickej lokalite, kedy mimo veľkých miest obsluhuje veľké územie jediný techník a ten prakticky nie je schopný vybaviť vašu reklamáciu druhý deň. Podľa našich interných prieskumov prebieha vyriešenie reklamácie u výrobcu Dell do 3 dní. Pri výmene disku s novou inštaláciou OS si ale ďalšie SW musí užívateľ riešiť sám.
My sme si ale už dávno povedali, že to budeme robiť poriadne. Zaviazali sme sa vaši reklamáciu vyriešiť (áno, skutočne vyriešiť) do druhého pracovného dňa. Dúfali sme, že nás budú ďalšie predajcovia nasledovať, a že tak pomôžeme zase o kus zlepšiť podmienky na trhu s repasovanou technikou. Za celú dobu k podobnému kroku žiadny predajca repasované techniky nepristúpil. Neviem, či k tomu nemajú odvahu alebo to jednoducho nevie. Áno, je to veľký záväzok a je mimoriadne ťažké ho neustále plniť. Stojí nás to veľa driny aj peňazí a máme s touto garanciou opravu veľa starostí. Cieľ je ale jediný: chceme poskytnúť skvelý servis a služby všetkým našim zákazníkom. Teda ponúknuť výrazne lepšiu službu ako ostatní predajcovia repasované techniky, a dokonca lepšie ako výrobca Dell u techniky nové.
Predĺženie záruky
Je zaujímavé sledovať, ako odlišné názory medzi našimi zákazníkmi panujú na tému „predĺžená záruka áno alebo nie“? Prvá časť zákazníkov predĺženia záruky nepřikupuje s tým, že poruchovosť u našej techniky je natoľko malá, že sa to neoplatí. Niektorí kupujú stolové počítače vo väčšom množstve a objednajú 1 ks navyše do rezervy, ako ekvivalent predĺženej záruky.
Druhý typ zákazníkov potrebuje mať za všetkých okolností istotu, že v prípade problémov sa o ne postaráme rýchlo a zodpovedno, teda že vymeníme za rovnaký model a v prípade, že je to možné, aj „pretiahneme“ obraz s dátami na nový disk.
Pretože každý z týchto dvoch typov zákazníkov vyžaduje niečo iné, stále ponúkame štandardnú dĺžku záruky 13 mesiacov tak, aby sme vyhoveli prvému typu zákazníka. Ak by sme predĺžili záruku na 2 roky automaticky (to by ocenil druhý typ zákazníka), znamenalo by to ľahké zvýšenie ceny tovarov, ktoré by poškodzovalo prvý typ zákazníka, ktorý k záruke pristupuje inak. Chceme vyhovieť obom typom zákazníkov a je na každom, aké variante dá prednosť. Chceme vám dať na výber, a nie vás do niečoho nútiť.
Zmysel záruky
Sme si istí, že pre každého naša služba nie je ideálna, ale ak hľadáte istotu v riešení vašich problémov a nechcete míňať tisíce za nové výrobky Dell s NBD zárukou, je naše riešenie určite skvelou variantou. Zvážte sami, koľko stojí váš čas, koľko prípadne čas vášho technika a posúďte sami, či sa vám to oplatí.
Sme si vedomí, že cena predĺženie záruky z 13 na 25 mesiacov môže pôsobiť nezaujímavo oproti ostatným ponukám konkurencie, kde je záruka 24 mesiacov už v cene tovaru. Je potrebné však brať do úvahy skutočnú hodnotu našej záruky, a to vzhľadom ku garancii vybavenie NBD. Ďalej je potrebné si uvedomiť, že náš sortiment je úzko špecializovaný na značku Dell, a to na konkrétne modely. Preto dokážeme držať skladom väčšinu produktov a náhradných dielov tak, aby sme vám pri reklamácii mohli stroj opraviť, alebo ho vymeniť za iný – totožný kus. Vyhýbame sa výmenám za iný model, pretože práve toto môže spôsobovať ďalšie problémy, a teda aj náklady na znovu sprevádzkovanie náhradného stroja.
Keď si vyberáte auto, taky jasne vnímate, že nie je „auto ako auto“. Kupovať byt znamená chápať, že „nie je byt ako byt“. Proste cena tovaru a služieb je dôležitá, ale je nutné chápať, že výrazne kvalitnejší služba je zvyčajne o niečo drahšie. Skúste porozmýšľať nad skúsenosťami pri reklamáciách u rôznych dodávateľov a pocity, aké to vo vás vyvolalo. Porucha IT produktu, teda potreba riešiť reklamáciu, nie je vec plánovaná a zvyčajne nám spôsobuje ťažkosti a stres. Nikdy neprináša nič dobrého, len nás zdržuje od bežnej, produktívnej práce. Sami sa zamyslime, či chceme mať v tomto okamihu parťáka, na ktorého sa môžete spoľahnúť (s garanciou), alebo len dúfať, že to nebude dlho trvať a dopadne to dobre. Aj vaša firma si zaslúži kvalitné služby.
Ďalší z našich garancií:
Všetok tovar v kvalite A+
Preplatenie dobropisu do 3 dní
Okamžitá výmena poškodenej zásielky
Vybavenie objednávky do druhého dňa