Je repas vhodný ako vianočný darček?
Blížia sa Vianoce a vy iste premýšľate, aký darček svojim blízkym nadeliť. Repasovaný počítač alebo notebook by mohli byť zaujímavou možnosťou. Možno si ale predstavujete situáciu, keď obdarovaný darček rozbaľuje a nájde notebook, ktorý je použitý. Vyvstáva veľa otáznikov, ktoré bude potrebné vysvetliť. Vzhľadom k tomu, že je stroj použitý, nachádza sa na notebooku drobné odreniny a stroj nie je pekne zabalený. Iste – mechanické opotrebenie notebooku nemá vplyv na funkciu, ale obdarovanému môže pokaziť náladu a vám, ako darcovia, môže spôsobiť nemalé problémy s vysvetľovaním, že „to predsa nevadí, hlavne že funguje…“ Vianoce sú ale o pocitoch, a tak sa tejto situácii každý z nás snaží brániť.

Klávesnica použitého vs repasovaného notebooku
Tento trend vidíme v poznámkach u objednávok počas predvianočného obdobia. Opakuje sa stále rovnaký motív, kedy zákazníci prosí o výber pekného kusu:
- Prosím o kus pokiaľ možno v čo najlepšom optickom stave. Jedná sa o darček. Ďakujem.
- Prosím nepoškriabaný kryt, je to pre ocka na Vianoce.
- Prosím vyberte dokonalý notebook bez poškodenia. Sľúbil som šéfovi, že bude pekný, je to pre neho.
- Potrebujeme, aby bol monitor i pracovné stanice bez známok používania, ďakujem.
- Dodajte prosím notebooky v rovnakej kvalite ako v minulej objednávke, vyzerali naozaj perfektne.
- Dobrý deň, prosím o dodanie notebooku v čo najkrajšom stave. Bude to darček k Vianociam. Nemali by tam byť žiadne odreté rohy alebo škrabance. Kupoval som od vás už vlani počítač a ten vyzeral výborne.
Áno sme si vedomí dôležitosti týchto prianí, ale „u nás je bezchybný stav štandard“.
Ako sa to robí zvyčajne
Väčšina firiem, ktoré dodávajú repasovanú techniku, delí svoje produkty do kategórií A, A-, B+, B atď. Niektorí si z marketingových dôvodov vytvorili premium, štandard, economy. Iní zasa používajú platinum, gold, silver, bronze atp. Nie je podstatné, na čo si predajce hrá a ako kategórie nazýva. Podstatné je, že tovar triedi do kvalitatívnych kategórií a vy, ako zákazník, musíte pri vyhľadávaní tovaru vždy overovať, v akej kvalitatívnej kategórii sa vami vybraný produkt nachádza. Vo väčšine prípadov daná kategória špecifikuje okruh vád, ktoré produkt môže mať, a vy rovnako neviete, aké poškodenie (opotrebenie) daný kus má, prípadne v akom je rozsahu. Je technicky zložité každý kus fotiť a nahrávať fotky na web. Navyše väčšinu chýb, aj keď sú okom viditeľné, vyfotiť nemožno. Kupujete teda „mačku vo vreci“.
Ako to robíme u nás v Technimaxu
My sme si už pred niekoľkými rokmi povedali dosť, a držíme pri všetkých produktoch kvalitu A+. Teda žiadne škrabance, preliačiny alebo iné mechanické poškodenie. Čo pre to musíme urobiť? Priemerne vraciame dodávateľmi desiatky percent tovaru len kvôli tomu, že vonkajšie stav nezodpovedá našej garanciu kvality A+. Ak je na niektorom dielu viditeľné opotrebenie, diely vymieňame. V praxi to znamená, že napríklad u viac ako polovice notebookov musíme vymeniť displej, palmrest alebo backcover. Bežný displej nás na nákupe stojí viac ako 35 €, a to nepočítame prácu. Je teda pochopiteľné, že naša predajná cena notebooku môže byť málinko vyššia ako u konkurencie. Za to vám ale prinášame jednoznačnú pridanú hodnotu v istote skvelej kondície dodaného tovaru. Za notebook sa sami nebudete hanbiť. Ak kupujete výpočtovú techniku ako darček, nemusíte mať obavy z nepríjemných otázok typu „… ale tu je nejaký škrabanec na kryte,“ „… tu chýba v zadnej časti záslepka,“ alebo „… tu v rohu som si všimla malé prasklinky.“

Bežný použitý počítač v porovnaní s repase z Technimaxu
Ak teda chcete mať istotu skutočne kvalitného tovaru, nemusíte to písať do poznámky v objednávke, aj keď vám to samozrejme zakazovať nebudeme.
Až budete vyberať vianočný darček, zvážte, či chcete niekomu urobiť naozaj radosť a navodiť pri rozbaľovaní príjemnú atmosféru, alebo čeliť nepríjemným otázkam ohľadom škrabancov a viditeľného opotrebenia darčeka.
Prajeme príjemné vyberaní darčeka!
P.S. Ešte doplním, že stolové počítače väčšina predajcov tovaru do kvalitatívnych kategórií netriedia, proste „Je to použité, tak čo by ste, zákazník, chcel?“ My však máme presne definovanú kvalitu A+ u všetkých kategórií, teda aj u stolových počítačov. Máte teda istotou, že napríklad nedostanete poškriabaný kryt. Chcete sa za to, čo ste vybrali, hanbiť, alebo sa pochváliť niečím, čo naozaj pekne vyzerá?