Nie je štítok ako štítok

Nie je štítok ako štítok

Obsah článku

Technimax štítek

Iste ste si všimli, koľko výrobcov, distribútorov, ale aj predajcov lepí na dodávané produkty štítky. Veľakrát vyzerajú menšie zariadenia ako vianočný stromček. Niektoré označenia sú z hľadiska legislatívy povinné, iné slúžia na identifikáciu.

My sa snažíme pri kontrole tovaru štítky odstraňovať a ponechávať iba tie s výrobným číslom od výrobcu (ak je to možné). Na druhej strane naše produkty dopĺňame, ako ste si všimli, vlastným VOID štítkom.

VOID

Void štítok má v princípe za úlohu po sňatí zanechať na podkladovej ploche nápis „VOID“ a týmto je samolepka ďalej nepoužiteľná. Okrem všeobecných a legislatívne povinných údajov obsahuje náš štítok dva zásadné údaje.

Tým prvým je KATALÓGOVÉ OZNAČENIE, ktoré jednoznačne určuje zaradenie v katalógu, teda konfiguráciu, výbavu, kvalitu, dĺžku záruky, aktuálnu cenu atď. Keď opomenieme možnosti úpravy konfigurácie v konfigurátore, možno konštatovať, že dva produkty s rovnakým katalógovým označením majú totožnú výbavu. Katalógové údaje obsahujú v prvej časti písmená a v druhej časti čísla. Celkový počet znakov nie je obmedzený. Katalógové označenie nájdete tiež na faktúre, v e-shope u daného výrobku, v letáku, alebo v cenníku.

Druhou, ešte dôležitejšou informáciou, je VÝROBNÉ ČÍSLO. Tento reťazec pozostáva výhradne z čísel. Jedná sa o unikátny kód v rámci našej databázy, ktorým možno jednoznačne identifikovať každý kus. Ak teda potrebujete zistiť, či je daný kus v záruke, zavolajte nám alebo napíšte a my vám obratom oznámime informácie o záruke pre daný kus, alebo môžeme doposlať všetky dokumenty (faktúry, dodacie listy komisné, reklamačné protokoly, objednávky alebo štítky k zásielkam).. Výrobné číslo nájdete nielen na faktúre, ale aj v reklamačnom protokole, dodacom komisnom liste alebo sprievodcovi). Naše výrobné číslo nám umožní dohľadať kompletnú históriu produktu v rámci celého procesu.

Oba uvedené údaje možno pre jednoduchosť skenovať bežnou 2D čítačkou čiarových kódov. Používame výhradne štandardné sady CODE 39 a CODE 128.

Pokiaľ zahliadnete vo svojom okolí nejaký produkt s týmto štítkom, môžete si byť istí, že tovar prešiel našou „kuchyňou“. Pravdepodobnosť nie je malá. Po svete sa už používa niekoľko desiatok tisíc „našich“ produktov a viac ako desať tisíc ich je označených práve týmto štítkom.

Teraz už viete, ako vám informácie zo štítku môžu pomôcť.

Service Tag

Dôležitým údajom na štítku výrobcu je service tag. Vďaka tomuto sedemmiestnemu kódu, ktorý sa skladá z písmen a číslic, môžete na webe spoločnosti Dell dohľadať údaje o konkrétnom kuse tovaru v čase jeho predaja. Service tag si môžete preveriť na stránke: http://www.dell.com/…ome/us/en/04

Po odoslaní platného service tagu ste presmerovaný na stránku, ktorá je venovaná vášmu konkrétnemu produktu. Nájdete tu manuály, ovládače, originálne príslušenstvo, náhradné diely, ale tiež napríklad diskusiu k danému produktu a riešenie najčastejších problémov. Zistiť možno tiež stav záruky, podľa ktorého spoznáte, kedy bol produkt uvedený do obehu, prípadne či sa na neho ešte nevzťahuje záruka u spoločnosti Dell. Zobraziť si môžete aj konkrétnú konfiguráciu, v akej bol tovar predaný výrobcom. U zakúpeného repasovaného počítača sa nie je možné diviť, že pôvodná konfigurácia nemusí presne zodpovedať tej momentálnej. Výmeny pevných diskov, pamätí RAM, optických mechanik, ale i procesorov, sú pomerne bežnými operáciami, ktoré výpočtová technika počas svojho životného cyklu podstupuje.

Prečo?

Prečo riešime také hlúposti, ako je značenie produktov a štítky? Odpoveď je jednoduchá: Chceme vám uľahčiť orientáciu medzi našimi produktmi a umožniť ich jednoduchú evidenciu. Snažíme sa, aby každý produkt, ktorý sa vám aj po rokoch dostane na stôl, bol pre vás ľahko identifikovateľný a v databáze dohľadateľný.