Nie je všetko zlato, čo sa blyští

Nie je všetko zlato, čo sa blyští


Iste ste pri nákupe auta riešili otázku, ktorú značku si zaobstarať. Niekto uznáva iba Škodovky, iný Hyundai, ďalší zase nemecká autá. Do toho vstupuje otázka, či zaobstarať úplne nové, krátko ojazdené alebo staršie auto, ktoré je cenovo dostupnejšie. Asi sa zhodneme, že pre každého je zaujímavé iné riešenie. Iné preferencie má človek, ktorý využíva auto len na cestovania do práce a iné človek, ktorý s ním obchodne najazdí tisíce km každý mesiac po celej Európe.

V roku 2014 vyšiel zaujímavý článok na portále auto.cz o záruke na rôzne značky áut. Je pravdepodobné, že niektoré informácie v tomto článku nie sú už aktuálne, ale súčasne je isté, že medzi značkami sú veľké rozdiely. Cieľom tohto oznámenia nie je napísať, ktorá značka je najlepšia a ktorá najhoršie, ale len poukázať na informácie, ktoré nie sú na prvý pohľad zrejmé. Teda, že dĺžka záruky nie je vždy to najdôležitejšie.

Zvyčajná perfektná záruka s háčikom

Je potrebné zisťovať, na čo sa záruka nevzťahuje a ako záruku dodávateľ rieši. Ako príklad možno uviesť prémiovú značku Mercedes, ktorá prezentovala záruku na prehrdzavenie karosérie 30 rokov. Skúsenosti a malé písmo v obchodných podmienkach vám povie, že sa táto záruka vzťahuje len na prehrdzavenie zvnútra :). To pochopiteľne úplne mení situáciu.

Preto odporúčame pri výbere dodávateľa akýchkoľvek drahších produktov sledovať podmienky záruky, a hlavne sa pýtať, čo vám dodávateľ skutočne garantuje. Spoliehať sa na vyhlásenie „99 % riešime do 10tich dní,“ alebo „absolútnu väčšinu reklamácií uznávame,“ je problematické. Až vám prestane fungovať notebook a vy ho budete urgentne potrebovať, nechcete počuť hlášku: „Bežne to opravíme do 10tich dní, ale zrovna tu je to výnimočná situácia…“ Toho sa nenajete, a preto sa pýtajte svojho dodávateľa, čo vám skutočne garantuje.

Ideme na to inak

My sme si túto otázku položili už pred niekoľkými rokmi. Namiesto bežných alibistických obchodných podmienok, na ktoré sa predajca odkazuje v prípade nespokojnosti zákazníka, sme vytvorili priateľské obchodné podmienky a zaviedli ďalšie garancie, ktorými sa zaväzujeme pracovať pre vás. Nevytvárame takéto vyhlásenia preto, aby sme splnili zákonné podmienky alebo na ne odvolávali zákazníkov, proste týmito dokumentmi len nastavujeme veľmi prísne štandardy našej práce.

Veď kto vám v dnešnej dobe dokáže garantovať vybavenie vašej reklamácie nasledujúci pracovný deň? U repasované techniky nikto. U novej techniky je táto služba v cene drahých modelov alebo za príplatok. Ak si ale preštudujete podmienky NBD u výrobca Dell, zistíte, že napríklad „pokiaľ náhradný diel nie je práve skladom v danej krajine, môže vybavenie reklamácie trvať dlhšie…“.

Ako sa hovorí: „Nie je všetko zlato, čo sa blyští.“ Vyberajte s rozumom a spoľahnite sa na zavedených a spoľahlivých partnerov, ktorí vám dôležité veci GARANTUJÚ.