Ako správne zabaliť tovar na reklamáciu

Ako správne zabaliť tovar na reklamáciu

Pri odosielaní výpočtovej techniky na reklamáciu je dobré dodržiavať niekoľko základných pravidiel, ktoré majú zabezpečiť, že k nám stroj dorazí v poriadku a nepoškodený. Iste chápete, že ak nám pošlete počítač na výmenu zdroja, ale bude nevhodne zabalený a prepravca ho po ceste obúcha, zmačká plechy a nalomí čelo, potom vás samotná výmena zdroja neuspokojí, pretože takýto počítač už nebudete chcieť. A nás výmena case stojí ďalšie nemalé náklady. Riadne stroj zabaliť je pre všetkých najlepším riešením – preto tiež od nás chodí technika zabalená tak, ako poznáte z doručených zásielok.

Vhodný způsob balení

Vhodný spôsob balenia

Principy vhodného balení

Ak je to možné, zabaľte stroj rovnako, ako vám prišiel. Pokiaľ už pôvodnú krabicu a výplň nemáte, je potrebné dodržať nasledujúce princípy:

  1. Rozmery – krabica musí byť tak priestranná, aby sa do nej produkt celý vošiel a zostávalo ešte miesto na výplň. Po uzavretí musia byť všetky strany zásielky rovné, nie vypuklé ani prepadnuté.
  2. Výplň – voľný priestor medzi produktom a obalom je potrebné vyplniť mäkkým materiálom, napríklad bublinkovou fóliou, penovou výplňou, vzduchovými vankúšikmi apod. 
  3. Nosnosť – krabica musí byť dostatočne pevná, aby ňou produkt neprepadol. Tenká lepenka ťažký tower T7600 nemusí udržať a stroj by ju mohol ľahko pretrhnúť. Prepravcovia zároveň odporúčajú, aby balík uniesol päťnásobok svojej váhy, pretože pri preprave sa zásielky často skladajú na seba. 
  4. Otáčanie – pri balení je potrebné počítať s tým, že zásielka sa môže ocitnúť aj na boku či hore nohami. Uzáver musí byť dostatočne zabezpečený na to, aby sa ani pri otáčaní neotvoril.
  5. Značenie – pri opakovanom používaní krabíc nezabudnite odstrániť všetky staré prepravné štítky a značenie, aby nedošlo k zmätkom pri priechode depom. 
  6. Typ tovaru – každý produkt je potrebné baliť vzhľadom na jeho vlastnosti. Počítače a notebooky vyšších sérií, na ktoré sa špecializujeme, majú pevné šasi z hliníka a zliatin horčíka, ale ak posielate napríklad LCD monitor, je potreba dostatočne ochrániť zobrazovací panel nielen pred poškriabaním, ale aj pred otlačením a stlačením. Pri balení teda prosím zohľadňujte typ tovaru.

Celú zásielku po zabalení prosím odošlite na adresu našej predajni:
Technimax s.r.o., U Splavu 642, 78813 Rapotín

Príklad nevhodného balenia

Pre príklad môžeme uviesť jednu zásielku, ktorá nám na reklamáciu prišla. Krabica bola pevná, voľný priestor bol vyplnený materiálom, … Avšak samotný stroj nebol ničím obalený, bol iba vložený do škatule. Lenže v rohu bola krabica spojená kovovými sponkami, a práve na tie stroj hornou stranou tesne naliehal. Prepravca potom možno balík otočil hore nohami a položil na neho ďalšie zásielky, nevieme. Čo ale vieme je stav, v akom počítač prišiel – na hornej strane odreniny od spôn a preliačený plech. Keby bol celý stroj obalený bublinkovou fóliou, nemuselo k tomu dôjsť.

Nevhodný způsob balení

Nevhodný spôsob balenia

Dodržujte prosím pri balení odosielaných zásielok vyššie uvedené zásady. Pomôžete tým sebe i nám. Pokiaľ máte na balenie zásielok či k reklamáciám všeobecne akúkoľvek otázku, neváhajte sa na nás obrátiť. Radi vám všetko vyjasníme a pomôžeme.

Prečítajte si náš reklamačný poriadok