Ako na zálohovanie vo Windows
Zálohovanie je nevyhnutnou súčasťou ochrany vašich dát pred stratou. Či už ide o dôležité dokumenty, fotografie alebo aplikácie, pravidelné zálohovanie vám môže ušetriť mnoho starostí. V tomto článku sa pozrieme na rôzne spôsoby, ako efektívne zálohovať dáta vo Windows a zabezpečiť ich bezpečnosť.
Aké sú spôsoby zálohovania na Windows?
Zálohovať súbory a ďalšie položky na Windows je možné niekoľkými spôsobmi
Prostredníctvom predinštalovaných aplikácií na:
- OneDrive
- externý pevný disk
Prostredníctvom iných aplikácií:
- cloudové služby (Google Drive atď.)
Ako na zálohovanie prostredníctvom predinštalovaných aplikácií?
Tento program nie je nutné inštalovať, je súčasťou balíčka aplikácií dodávaných spolu s operačným systémom Windows.
Na OneDrive
- Kliknite na tlačidlo Štart a vyhľadajte „Windows Zálohovanie“.
- Ak nie ste prihlásení účtom Microsoft, program vás k tomu vyzve alebo si ho môžete založiť.
- Tu si môžete vybrať zložky, aplikácie, nastavenia alebo heslá na zálohovanie.
- Pre zálohovanie kliknite na tlačidlo „Zálohovať“.
- Vybrané položky sa automaticky zálohujú na OneDrive (bez predplatného do 5 GB).
Na externý disk
- Kliknite na Štart, vyhľadajte „Aktualizácie a zabezpečenie“ a vyberte „Zálohovanie“.
- Aktivujte možnosť „Automaticky zálohovať moje súbory“.
- Ak nemáte externé úložisko vybrané, kliknite na „Pridať jednotku“ a vyberte ju.
- Pre nastavenie zálohovania kliknite na „Ďalšie možnosti“.
- Kliknite na „Zobraziť podrobné nastavenia“.
- Dostanete sa do „História súborov“, kde kliknite na tlačidlo „Zapnúť“.
- Súbory sa teraz automaticky zálohujú.
Ako na zálohovanie prostredníctvom Google Drive?
Tento typ zálohovania je vhodný, ak chcete zálohovať iba jednotlivé zložky, ktoré máte v počítači. Nemožno naň ukladať nastavenia ani heslá, pretože táto služba primárne slúži na ukladanie a synchronizáciu súborov v cloude.
- Stiahnite a nainštalujte aplikáciu Google Drive.
- Prihláste sa pomocou svojho Google účtu (alebo si ho vytvorte).
- Kliknite na ikonu Google Drive v systémovej lište.
- Vyberte „Nastavenia“ a potom „Predvoľby“.
- V sekcii „Môj Počítač“ kliknite na „Pridať zložku“ a vyberte zložky na zálohovanie.
- Označte možnosť „Synchronizácia s Diskom Google“, kliknite na „Hotovo“ a „Uložiť“.
- Súbory danej zložky sa budú teraz synchronizovať s Google Diskom (bez predplatného do 15 GB).
Týchto niekoľko spôsobov vám zaručí, že vaše cenné dáta budú v bezpečí aj v prípade poruchy hardvéru.
Ak máte záujem o kvalitné počítače renomovanej značky Dell za polovičnú cenu nových, neváhajte sa na nás obrátiť, prípadne si vyberte na našom e-shope.